fredag 20 maj 2011

EN FÖRÅKARES VARDAG


Veckans sista koordinater blev "HEM"... men först hann jag med att härja runt på kontoret i någon timme och hämta mer kund-underlag inför kommande vecka. Det blev Tierp. Ska man skratta eller gråta? ;)

Har väl inte så mycket att komma med förutom att jag hade lite skoj igår, hamnade liksom i kläm mellan en kund och dess arrendator, eller om det var tvärtom. Och jävlar vad om var arga på varandra. Så fort den ena vände ryggen till så viskade den andra skit om densamme. Till slut sa jag lagom högt att jag inte brydde mig om vem eller vad, jag ville bara se över så att dom gemensamt blev av med det farliga avfallet.
Oh My God!

Jo, och så var jag två år senare tillbaka på exakt den gård där min bil låste ute mig en dag i svinkalla februari, och där jag fick vänta ensam i tre timmar på hjälp, utan mobil, cigg och jacka. Kändes lite läskigt, så det satte tydligen sina spår. Inte konstigt att man ligger vaken med vidöppna ögon ibland när man väl kommer i säng, jobbet kostar på haha. Hur blir det med risktillägget kontoret??

På tal om det, en till.... rummet med bekämpningsmedel som hade runnit ut, den sönderfrätta frysboxen och STANKEN! Även en föråkare har gränser, och där gick min. Allra helst när "ägaren" backade ut och mumlade om "jag får ont i huvudet"... undan gubbe, tänkte jag och trängde mig före ut. Oh My God!

Nä TREVLIG HELG på er och SKÅL!

2 kommentarer: