måndag 15 oktober 2012

EN MÅNDAG


EN VANLIG HÖST-MÅNDAG - OCH NYA UPPDRAG

Klockan på instrumentbrädan visar 06.40 och jag vrider om startnyckeln, dieselmotorn morrar behagligt igång och värmen sprider sig sakta inne i cupén. Regnet vräker ner hela vägen in mot Stockholm men jag myser där inne i mörkret med lite soft rött sken nere vid golvet och med en kopp rykande hett kaffe ur den medhavda termosen. Vad gör man inte för att försöka "toppa upp" en sketen måndagmorgon och skitväder, samt förra veckans "knytnävs-slag"i form av jobb-brist. Tungt nu!!

Det tog två timmar att såga sig fram genom stans rusningstrafik, vidrigt hur dåligt det fungerar egentligen, och alla bara sitter där och tittar avundsjukt på andra sidan vägen där bara ett fåtal bilar susar fram i hundra km/h. Desto skönare då när man passerat Essingeleden och får uppleva känslan själv, att möta alla köer, att se dom sitta där och bara glo på andra sidan räcket... på väg mot nya uppdrag.

Skitig dag idag igen, men kunderna rullade på och samtliga utom en gick hur bra som helst. En väldigt förvirrad man som rev bort mina lappar hela tiden, tog mina papper, klättrade runt inne i min bil, upprepade min ord konstant.... ja haha. Det var struligt kan jag säga. Får nog meddela Stena speciellt om denna hämtning då jag misstänker att det är kaos där när dom kommer dit haha. Och inte hade han lite heller, sulfater, syror, bek. Dryga 600 kg. Lycka till Stena ;)


Täby en måndag morgon... in mot stan.

... och ut ur stan.

 På landet ;)

"Jag ställer fram dunken så kan du ta med den"... joråsatt haha

Cloetta Bridge i Ljungsbro


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar