tisdag 23 oktober 2012

UNDERBAR HÖSTDAG


 IBLAND ÄR MAN JU BARA SÅ BRA - HIGH FIVE LIMPAN

Har haft en gryyymt bra dag, kundbesök på kundbesök och löst massor av problem. Kört fel som f** men letat mig fram på knappt körbara timmerstigar och över åkrar. En ostoppbar föråkare helt enkelt!! Och sen besök på Stena Skänninge och kanon-service av mannen där (vet ju inte vad han heter), avlastning, påfyllning och tankning... vilket "flow". Och som om inte det vore nog....

Håller ca 122 km/h på 120-väg, kör om en långtradare och PANG så får jag en stor fet Porsche Cayenne i baken. Han är sååå iriiterad och visslar förbi när jag åter lägger mig i högerfilen. Men trehundra meter bort blir det 110 och jag hinner knappt regagera för laser-polisen som står där och tjuvskjuter intill vägkanten. "Jäklar jag kör ju för fort", hann jag tänka, men gissa vem "farbror blå" hade riktat pistolen emot... japp den flygande Porschen. Så vid nästa avfart där jag blinkar in står dom och skriver böter på flera tusen. Det kunde ha vart jag.... "Den ostoppbare föråkaren"


 Någonting, någonstans... snyggt i alla fall ;)

Morgon-dimma.... men i PAjala var det nog frostigt värre. Minus 16,6 i morse, huvva!!!

 Dagens lunch. Göspudding med kokt potatis och massor av gönsaker.... NOT!

Oves tvätt-kvitto, redan nu en klassiker haha


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar