måndag 7 januari 2013

MÅNDAGSMORGON


NÄR MAN ÄR LEDIG - SÅ VILL MAN HA SOVMORGON

Eller hur? Är det inte så att när man väl är ledig i några dagar så vill man lyxa till det med sovmorgon och kaffe med DN på sängkanten i lugn och ro... kanske till och med lite fågelkvitter eller lite trevligt små-prat på radion. Mysigt mysigt! Men nänänä, klockan 06.45 drar byggarbetarna igång sina kompressorer och grävmaskiner, och portvakten rullar ut sin traktor och börjar leka med sina skopor och tomgångskör tills det blir bensinstopp. Och så kryddar vi på med några sopbilar och en brandkårs-utryckning... så ja vaken nu eller? Om inte annat så har i alla fall grannarna vaknat av det och då har cirkusen garanterat startat.

Kontoret, jag vill börja jobba!!!

På tal om att jobba. I lördags eftermiddag så ringde en kund och frågade när jag skulle komma på återbesöket, ops... får väl svänga förbi snart i samband med att jag besöker ett par andra gårdar som har mailat mig under julhelgen och som verkar ha fått lite problem där hemma. Så med lite tur får jag jobba några dagar inom kort ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar