tisdag 22 januari 2013

NJUT!


VILKEN UNDERBAR DAG - KALLT, MEN VACKERT

Kanske lite tråkiga bilder att titta på men när man upplever det hela i real-tid så stumnar man nästan av den skönhet som vi är så lyckligt lottade med här i Sverige. En sån här dag när snön fullkomligen badar i solskenet, så bara glittrar och gnistrar det överallt i den bitande kylan och man mår riktigt riktigt gott. Ett tips till alla, "stanna upp" oftare och njut av det ögonen ser, allting är inte självklart hur konstigt det än kan låta. Vem vet, imorgon kanske du inte kan se det längre....
Ska väl kanske inte i samma andetag säga att jag längtar efter den där underbart färglada våren, men visst, trots allt det här vackra så är jag faktiskt lite trött på vintern... brrrrrr, sorry Kung Bore!


Skönt att få en hemresa med solen i ryggen hela vägen, jobbigt om det varit tvärtom liksom.

Älskar alla djurspåren över skog och äng, alla har en egen liten historia. Som vi aldrig får veta.

"Tanka hos Ulf på Gulf", en reklamslogan jag minns från min barndom. ps macken är ej i drift ;)

Och hemma har jag "War Of The Worlds" uppe på berget, för kommunen har beslutat att bygga lyxbadhus där uppe i skogen. Bu säger föråkarn, bada kan ni göra i Norrtäljeviken!

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar