torsdag 31 januari 2013

SVERIGES GIFTIGASTE


INTERAKTIV KARTA - PÅ SVERIGES GIFTIGASTE OMRÅDEN

Läste dagens Aftonblad på nätet idag, och det kanske ni också gjorde. Men för er som missade så kan ni klicka HÄR för att se deras interaktiva karta över de mest giftigaste områdena i Sverige. Över 80.000 poteniella förorenade platser, och enligt Länsstyrelsen så har man valt ut 1.500 områden som skall saneras. Var dessa är har jag inte hunnit kolla upp, men återkommer till det... det vill säga, om dom nu själva vet var.

Ni kan även se var de värsta platserna är i just erat län, det är bara att scrolla ner på sidan leta.
Måste kan man ha mer oflyt än mig?  Se gårdagens inlägg om var jag var och jobbade... ja just det, Herräng och Hallstavik, där jag t.o.m stannade i röken och fotograferade lite. Kolla in Stockholms län och de farligaste områden så förstår ni vad jag menar, två platser på samma dag hahaha. BINGO!!!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar