fredag 21 augusti 2009

FREDAG - OCH SLUT

Fredag och sista dagen med gänget, alltid lite vemodigt att bryta upp och veta att det kan dröja ett halvår tills man återser vissa igen. Och den här gången var ju inte ens Alexandra (sjuk) och Pia-Lena (gravid) med. Jag hoppas verkligen att Alexandra mår bättre, och nog väntar vi alla på besked från P-L, det skulle ju ha "hänt" nu i veckan.... om ni hör något så tjoa till på en gång.

Jag är säker på att alla andra också är med på ett stort tack till Ove, Lasse, Jane och Andreas för några mycket givande dagar med en massa tänkvärt och bra föreläsare. Mat och dryck var också helt suveränt och jag är fortfarande mätt. Lisas sista föredrag om kemikalier var ju också riktigt bra, jag vill veta mera om lantbruk och användingen av just "gifter".
Ska man klaga på något så var det väl den där plast-dart-tavlan, men vad gjorde det. Enkel match säger jag ;)

Nu sprids vi som små höstlöv i en stormvind över hela riket på jakt efter vårat gift. För vårat uppdrag är ju att omvandla Sverige till - Världens renaste land. It´s a mission from God!
(filmen går visst på SVT ikväll, en klassiker som ALLA borde ha sett, se den annars)
På måndag dundrar jag upp mot Sundsvallstrakterna igen, så ni andra håll koll söderöver ni så hämtar jag in skräpet i norr. Tillsammans gör vi något KONKRET! ;)

Till sist:
- En tanke till Gunnel och hennes man, och jag håller tummarna för att ni är hemma ikväll och att allt gick bra.
- Kul att höra att bloggeriet ökar på HSR efter denna ;)
- Glömde fråga om någon passerar Eskilstuna, jag behöver svarta säckar i olika strl

Ha det gott alla och TREVLIG HELG på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar