fredag 7 augusti 2009

RYSNINGAR

Idag när jag hämtade sista laddningen innan min 25 mil långa hemfärd så kom jag till ett ställe norr om Söderhamn. Ingen hemma utan sakerna låg snyggt ihop-plockade på en gårdsplan och väntade på bortforsling så jag lastade in allting och tog sedan det sista, en hög hydralslangar. Men när jag lyfte den första så RASADE det ut tvestjärtar.... Och till råga på allt så var att det var väl ett tjugotal slangar och jag rös i kroppen när jag tänkte på innehållet. Efter tjugo minuters smiskande i backen med slangarna hade jag tvingats bevittna minst tvåhundra "äckel" flygandes ur de mörka hålen. Jag förseglade en jättesäck och drog iväg.

Förresten, tänk er synen som hade mött en eventuell förbipasserande, en svettigt galen föråkare som ser helt galen ut, slåendes med gummislangar så gruset dammade. Idiot-varning!
När jag på skakiga ben äntligen kravlade mig in bakom ratten så var det på med ac:n på max och där satt jag sen och skakade en kvart inne i bilen innan mina fingrar kunde vrida om startnyckeln. Nästa gång ska jag fan hälla bekämpningsmedel av värsta sorten i varenda slang jag stöter på... huvva!!

MEN, strax efter Uppsala så fick jag åter igen ett mindre panik-anfall över vad som kunde tänkas kravla omkring där bak i bilen så jag axade upp bilen och svängde efter tio minuter in vid en miljöstation där jag fick lämpa av den stora svarta monster-säcken. Shit, jag ryser fortfarande.... och allt för några små insekter. Jag kommer att drömma om dom inatt efter det att jag läst om att dom jä*** kan FLYGA också, visste ni det?!
ps. Tömde en hela burk Radar i skåpet när jag parkerade hemma, flåt men jag var tvungen!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska försöka bli vän med dom små liven. Om du tittar på en tvestjärt under en lupp så ser du hur söta dom egentligen är. Stora, klara ögon. Tydlig liten vacker mun.

    SvaraRadera