torsdag 20 augusti 2009

PAULA HAMMERSKOG

Efter gårdagens middag fortsatte vi idag med nya tag, om än lite mer slitna. Men jag tror de flesta piggnade till när vi fick en ”lektion” i mediahantering av Paula Hammerskog från Paulas Byrå. Väldigt intressant och nyttigt men jag kommer inte att avslöja något detaljerat då det ju nu är ”yrkeshemligheter” för mig. En sak som förbluffade mig var i all fall vilken tidningsupplaga som hade sålts i störst upplaga. Gissningar på Tsunamin, Olof Palme, Estonia, Kungabröllop osv, men svaret var Tre Kronors VM-guld 1986, samma dag som Carola vann Eurovisionsschlagerfestivalen (om det nu hette så). Lite snopet liksom.
Dagens citat kom från Hans Cavalli Björkman som en gång sa: "Ser jag en journalist så springer jag....... efter honom" ;)

Nu har vi lite lunch-vila och ska snart samlas för en gemensam bussfärd till hemligt resmål. Ryktena går och när man sa ”medtag badbyxor” så börjar så smått ana vad som gäller. Jag återkommer säkert med vad som hände.

En sak till. Igår på middagen så var det som att sitta på Ålandsbåten för vi fick nämligen avnjuta piano-toner från någon som kallade sig Over Fifty. Ok, jag njöt väl kanske inte så där jättemycket då falsk-spelet fortfarande klingar i min skalle. Men man ska inte klaga, han var lite gammal och välviljan fanns säkert där. Jättegod mat den här gången och en lysande service gör att jag ser fram emot kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar