tisdag 25 augusti 2009

REPORTER I MIN TRANSPORTER


Idag fick jag sällskap i förarhytten av en journalist som ville följa med på ett av mina många kund-besök. Pinsamt nog kommer jag inte ihåg vilken tidning han jobbade för, Skog & Mark, Jord & Skog, Mark & Jord... men det kommer nog fram senare.

Journalisten var en ytterst sympatisk man vid namn Olle, och som var väldigt intresserad av vårat arbete. Och som tur var så hade jag ju fått lite media-utbildning nyligen och kunde därmed dra på med fraser som "konkret", "Världens renaste lantbruk" och "Länsförsäkringar". Bad dock inte att få läsa mina citat för jag kommer aldrig ihåg vad jag sagt i alla fall. Men det kändes helt ok, fast det var nog värre för lantbrukaren för han blev bra ställd av bli fotograferad och utfrågad. Stackarn!

Förresten, vilken tur att jag "landade" i Bollnäs idag, för här har dom trav-tävlingar idag. Få se om jag kan hitta "kamelen" som jag kan satsa lönen på, två gånger pengarna räcker gott ;)

3 kommentarer:

  1. Heja, heja!! Ser fram emot att se pressklippet när det kommer:-)

    SvaraRadera
  2. Och nu sitter idolbilden uppe på anslagstavlan här på Högbergsgatan:;-)

    SvaraRadera