onsdag 26 augusti 2009

STENA I BOLLNÄS

Svängde in på Stenas filial uppe i Bollnäs för sista gången det här året (med reservation), och ställde in en tårta på deras fikabord som tack för denna gång. Svårt att tänka mig dom där stenhårda gubbarna sittandes där inne med en liten kaffesked och äta frukttårta, känns lite som en engelsk sketch. Men som sagt, den är dom väl värda efter allt mitt skräp dom har fått tagit hand om, bil efter bil efter bil....

Passade på att ta några nya bilder i ny miljö så jag bytte ut "header-bilden" (högst upp i bloggen alltså). Nästa gång får jag väl stanna utanför något Länsförsäkrings-kontor så alla "får sitt" ;) Men det värsta är att dessa oftast ligger mitt i centrum utmed någon gå-gata, så det blir väl värsta ut-tittningen från både förbipasserande och dom som jobbar på det kontoret när jag rullar fram där över kullerstenarna med saftblandarna på.

Nu väntar min lunch/middag och det blir thai-buffé och mellanöl, magen skriker så jag måste skynda mig.

3 kommentarer:

  1. Åh, just nu önskar jag att jag jobbade på Stena i Bollnäs. Det där med tårta låter helt fantastiskt! Och då klämde jag ändå i mig ett wienerbröd på lunchen... Dåliga vanor, anyone?

    SvaraRadera
  2. Dåliga vanor? Jo det finns väl ett par...
    Jag skulle vara glad om det bara var ett Wienerbröd Erika. Funderar starkt på att ställa in en stor, vacker, Schwarzwald-tårta på ditt skrivbord någon dag ;)

    SvaraRadera