måndag 11 januari 2010

BACK IN BUISNESS


Så var man då tillbaka på jobbet, och kontoret på Högbergsgatan igen. Och som vanligt fick man leta parkering en kvart trots att klockan inte ens slagit halv åtta. Startade ju dagen extra tidigt med tanke på startproblem, så jag stod och huttrade hemma i 16 minus klockan 06.15 i morse. Snacka om chock för min stackars jul-slöa lekamen. Hjärt-varning ju! Men skoj att se några av sina kollegor igen, även om några saknades ännu.

Sen skulle Lasse D släpa med mig på lunch bort till Göta Ark för han dizzade mitt förslag om den lokala kines-krogen. Ser ni tallriken, det är en gris-skär kycklingfilé med quinoa (!) Inte ens Lasse själv åt upp hehe. Nä imorgon är det jag som släpar med honom på någon indisk krog och rekommenderar deras hetaste vindaloo, ever. Men schhh, säg inget ;)

fotnot:
"När man tillagar quinoa är det bra att först skölja den och sedan koka den med dubbelt så mycket vatten som quinoa. Man sköljer quinoan eftersom det finns bitterämnen (saponiner) i skalet som går bort när man sköljer. Om man inte sköljer quinoan kan smaken bli lite bitter, men det är inte farligt. Lagom med saponiner är faktiskt nyttigt. När man kokar quinoan ser det ut som att fröna får svans, vilket är helt normalt och beror på att grodden lossnar vid kokning."

Quinoa och Sapoiner... och fröna får svans, och smakar f** osköljd, kan det vara bra det? ;) Förresten, fint väglag på vägen hem. Femtio meters sikt i dimma, och ispölar på rutan som torkarna inte fick bort. Behöver jag säga att det gick i ca 50-60 km/h?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar