torsdag 28 januari 2010

INSNÖAD IGEN


Jag vet inte hur det ser ut hemma hos er, men här har det säkert kommit runt 3 decimeter snö under natten, och på vissa ställen är det över halvmetern på grund av den kraftiga blåsten. Med andra ord full vinter igen. Och jag som skrev härom dagen att jag var så trött på den här kylan och vintern... haha. Kung Bore slog till mot Sverige med största möjliga kraft och drömmen om en liten gul krokus försvann som en fis i rymden... och nu har det börjat snöa igen!!

Igår kväll kom jag hem väldigt sent efter ett fotbollsmöte och när jag slirade mig fram på vägarna så mötte jag inte en enda bil. Det var hur öde som helst, nästan lite läskigt faktiskt. Men nu på morgonen så var i alla fall de stora vägarna plogade och trafiken rullar sakta, fast det står bilen och slirar överallt, inplogade, fastkörda, nerborrade. Roslagen är hårt drabbat i år av snö och kyla det är helt klart, och frågan är hur lång den här vintern kommer att bli.

Tur i oturen är väl kanske att vi föråkare inte är ute på uppdrag just nu, för de där små skogsvägarna vi åker på lär ju knappast vara framkomliga ens. Och hade man sovit över på Scandic i Linköping så hade man haft en mosad bil just nu. Taket över hotellparkeringen rasade nämligen ner!

... och det är inte över än ;)

Nä nu ska jag försöka skotta fram bilen och kanske ta några bilder, jag återkommer senare. Sköt om er och kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar