onsdag 27 januari 2010

TRÖTT PÅ KYLAN NU


Jaha, igår så slutade kupe-fläkten att fungera också, mitt i iskalla vädret. Satt i bilen och hackade tänder och småskrapade rutorna lite på insidan på väg upp mot bilverkstaden. Alltså den här vintern börjar bli liiite seg nu, skit-trött på alla minusgrader och svårstartade bilar, skoter-raggare och överkörda jultomtar. Men det skulle man ju inte ens ha tänkt tanken på, för nu hörde jag på radion att det är en massa snö på väg igen. Suck!

Lyckades i alla fall tränga mig in med bilen och få två (!) mekaniker att gå lös på grejorna, behöver jag nämna att jag gjort allt jag kunnat för att kolla upp säkringar och lösa/frusna kablar? Så dom fortsatte liksom där jag slutade. Men efter nästan en timme så hade dom fortfarande inte lokaliserat felet. Jag hade bråttom så jag sa, "ok då kommer jag förbi imorgon igen". Vad tror ni händer när jag står vid första stoppljuset, jo fläkt-fan drar igång med ett dånande, och värmen smeker mina kinder likt en tropisk vind. Vääääärmeeee...

Bilen var helt enkelt bara lite tjurig, lite som en Gnagare efter en uddamåls-förlust, trött, deppig och lite full-i-fan. Bilen och jag rullar vidare... ha en kanon-dag "där ute" alla ;)


(Snacka om kallt hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar