tisdag 26 januari 2010

SNOPET


Nu på morgonen så skulle jag infinna mig på sjukhuset för en njurstens-koll, en s.k datortomografi. "Drick en liter vatten innan... du får inte... blablabla... tid 09.00". Men klockan 08.15 ringer telefonen och en person säger: "Du har fått fel tid, du ska inte vara hos oss förrän 2011. Snacka om fel tid liksom! Och det kommer dom på en timme innan röntgen?
- Ja men jag vill ju veta hur det ser ut med alla mina stenar (har visst typ 7-8 st)
- Men ring till honom och be om att du vill det då.
- Vem?
- Läkaren som skickade remissen.
- Vem var det då?
- Det vet vi inte, tyvärr.
- Ok jag får kolla sen. men det var lite sent påkommet.
- Ja vi upptäckte det lite sent.
- Ok, vi ses om ett år då.
- Ja, lycka till.... klick

Lycka till??? What the f***.... vad vet dom som inte jag vet nu då hmmm. Jaja, det blir som det blir men jag tycker att svensk sjukvård 2010 känns lite som mitt under andra världskriget ibland, kaos. Tur att man inte låg döende och väntade på ambulansen "Vi kommer imorgon....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar