fredag 19 februari 2010

HÅLL ER INNE



Jaha ja, så var det dags igen då. Nya oväder, mera snö och ännu mera trafik-kaos, det här var verkligen en "svettig" vinter. Läste nyss att man varnade för upp till en halvmeter snö på vissa håll, och att det här Roslagen skulle kunna bli neråt sjutton minusgrader. Lite typiskt att vi har två fotbollsmatcher inbokade i helgen, Västerås SK borta och IFK Östersund (!) hemma, vilken parodi med fotboll nu haha. Planen ser ut att ligga i en krater med upp till sex-sju meter höga snödrivor runt om, kolla in bilden längst ner.

Tur i oturen att vi inte hämtar in en massa farligt avfall just nu, för vem skulle kunna hitta dom högarna nu menar jag. Förresten, man kan ju börja undra lite över hur lång tid kommer det att ta innan allt det här vita töar bort. Med lite flyt så har vi snöfritt till midsommar och semestern. Nä nu ska jag ringa vidare till kronobergarna som jag just nu försöker få att anmäla sitt FA, och det går väl si så där.

HA EN BRA HELG ALLA!!

12 kommentarer:

  1. Jaså du Limpan du ringer också och stör kronobergarna alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Japp jag är på dom som en iller ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Limpan,

    Var ute och körde en syund idag så min startar på måndag och fick ringa till "våran Hetting" och fråga. Vad är det för lampa som lyser nu då på instrumentbrädan??. Doktor Hetting sa att fyll i glykol pucko!! Så det blev en liter och lampan slocknade. Tack Doktorn och jag känner mig lite dum för det borde väl jag veta att man ska ha koll på sin bil..//Ove

    ps: det blinkar även "service" och jag får väl fråga Doktorn vad det betyder.DS

    SvaraRadera
  4. Re(ä)ttelse

    Det ska vara ett T och inte ett Y. Man måste vara som en "GÖK" när man stavar..//Ove:)

    SvaraRadera
  5. Hej alla!

    Vi i Skåne väntar med spänninhg vad kommer att hända under natten och kommande dag, vilket härlig dag, vilket helg

    men vi kommer nog att överleva,hihi

    SvaraRadera
  6. Glykol-lampa? Den slet jag ut för länge sen, trodde det var bältes-varnaren typ ;)
    Samma här, dammade ut en stund med Transportern bara för att hålla honom vid liv en dag till.

    Förresten, har Rejjan ringt dig Ove? Ang. huvudströmbrytare.
    Kanske bildoktorn aka McGyver Hetting kan fixa det till annars, med ett tuggummi, gem och en trasig råttfälla ;) ;)

    Skåne... hallå hallå.... hoppas ni inte snöar in helt där nere. Det räcker väl att det går dåligt för miffarna menar jag hehe

    SvaraRadera
  7. Mif är inte det viktigaste idag

    Adam Malysz fick andra silver medalj ikväll

    1. Simmon Amman, 2. Adam Malysz, 3. Gregor Schrilenazuer, alltså exakt samma som på 95 m backe, heja Polen

    SvaraRadera
  8. BRA JOBBAT POLEN!! Tyvärr verkar Amman nästan oslagbar. Men Sveriges två medaljer nyss var f** större, vilka krigare i spåret, wow!!! OS-GULD!!

    SvaraRadera
  9. O sa... Ring på måndag så fixas detta

    SvaraRadera
  10. Heja Sverige, grattis till 2 nya medaljer, vi i Polen hoppas på bron i backhoppning, lag tävling, samt på skidskytte damer och GULD på 3 milen kvinnor

    Ha det bra

    Slawek

    SvaraRadera
  11. Vi hoppas att ni får er medalj Slawek.

    Skoj att se så många inlägg för en gångs skull ;)

    SvaraRadera
  12. Lugn Limpan.. huvudströmbrytare kan du få med en gång. Slangklämma, fjäder och ett snöre. Fäster + kabeln med en fjäder så den ligger an och vill du bryta strömmen så drar du i snöret och knyter fast det i ratten och vips är det strömlöst :P

    "Bildoktorn"

    SvaraRadera