måndag 22 februari 2010

VERKLIGEN VINTER



Stockholm Stad tidig måndagmorgon och svinkallt, men jag antar att det är samma kalla väder överallt just nu. Tur att bilen startade och att värmen fungerar som den ska, för jag har nog passerat närmare tio bilar på vägen in som har gett upp och parkerats utefter vägkanten. Brutalt! Själv sitter jag här i värmen och myser med hockey på radio och ångade hett Statoil-kaffe så mig går det ingen nöd på, fast jag ska nog inte säga för mycket, det är ju en hemresa också.

För er som inte bor här kan jag avslöja att det verkar vara kaos i kollektivtrafiken. Tunnelbanorna kör bara i tunnlarna, men så fort dom ser dagsljuset och måste passera utomhus så stannar dom, varpå ersättningsbussar forslar pendlarna vidare. Pendeltågen står stilla och bilköerna proppar till varenda infart, det här är vinter i Stockholm det. Och nu hörde jag på radion att SL uppmanar folk att stanna hemma, shit, jag som redan är här ;)

Ha en bra dag alla, och ni som inte måste sitta på kontor. Ta med kameran och stick ut en timme, det är sagolikt vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar