tisdag 2 februari 2010

VATTENFALL I UPPSALA


Bråda konferensdagar stundar just nu och det hela inleddes med ett mycket intressant besök på Vattenfalls förbränningsanläggning i Uppsala. Rundvandringen följdes upp med att Claes Petersson och Jan-Erik Andersson från Stena gick igenom ADR-regler, hälsorisker och logistik-lösningar i samarbetet mellan oss alla. Jättebra "möte" tycker jag, och det är viktigt att vi får träffas ibland för attt bolla åsikter och idéer. Tack till hela gänget från Jönköping, och nästa gång ses vi hos er hoppas jag ;)


Det klart Jan-Erik passade på att ta fram stora pekpinnen när han hade oss alla på plats. Ner med brallorna på alla föråkare och "Swisch Swisch"... Skämt åsido, Janne är en "klippa" och otroligt kunnig, och som inte det vore nog så är han ju väldigt lyhörd också. Men jag ska nog inte berömma honom allt för mycket, han kanske läser bloggen.
Carina, Jonas, Claes och Eva Lena är minst lika duktiga, glöm inte det ;)


Järngänget snyggt uppradade framför Uppsala vattentorn.
Fr vänst: Mats Hetting, Claes Petersson, Jan-Erik Andersson, Jonas Jonderbo, Andreas Frössberg, Carina Nolstad, Alexandra Gedda, Emma Nyman, Eva Lena Berndtsson,
Kaj Karlén, Slawomir Kruk, Lasse Dahlin, Alexander Larsson, Jean-Åke Almquist

Just nu befinner vi oss på Arlanda Hotelby där vi ska fortsätta imorgon med mera planering. Men nu måste jag tyvärr rappa på, för jag hörde någon viska i korridoren om att det fanns pilsner hos Ove. Ha de gott alla ;)

ps. klicka på bilderna om ni vill se dom i större format.

2 kommentarer:

  1. Piska är roligt och nyttigt säger Hans Scheike.... Verkar som ni hade roligt på mötet i Stockholm. Det gläder mig, för det är ni värda med tanke på det jobb ni lägger ned!!!
    Missade när du tog kortet... Men jag var väl som vanligt helt uppe i piskandet. :-)

    Jan-E

    SvaraRadera
  2. Ja ni påminner lite om varandra ;)
    Vi hade jätteskoj i Sthlm, och saknade så klart er där, nästa gång kanske? Att du missade bild-tagnings-momentet beror på min paparazzi-förmåga, att ta "snäppet" när någon minst anar det. Bäst blogg-bilder då ju hehe

    SvaraRadera