söndag 19 december 2010

FORTFARANDE FAST

Om det nu är någon som saknar mig hehe, så lär ni få vänta minst ett par dagar till innan jag dyker upp. Jag har precis bokat två nätter till i London eftersom inte ett enda SAS-plan lyfte från Heathrow idag söndag. Och tror ni att det går att få tag i någon anställd som kan hjälpa till med ombokningar då, nänänä. Fullständigt omöjligt, telefonköer, upptaget, trasiga televäxlar osv osv. Så nu blir det ett par dagars turistande inne i stan istället, hoppas man kommer hem innan julafton bara, vore liiiite trist annars liksom. Jag vågar fan INTE ens kolla väderrapporterna.

Nu ringde Lena nyss och hon hade tydligen hittat två lediga platser på onsdag kväll, så jag köper dom direkt innan dom försvinner. Uppköpta av någon av dom tusentals strandade ute på flygplatsen, fy fan för att ligga där och sova på marmor-golvet under folie, ja det är sant, men några hade t.o.m fått sovsäckar också, och torra mackor. Medan vi här inne i London går ut och frossar i oss goda middagar som SAS sen kommer att få betala för ;)

England är underbart, men just nu känner jag mig lite less :(

2 kommentarer:

  1. Hej Limpan,

    Grattis till dina extradagar i London. Jag försökaer alltid att säga så när det blir förseningar på resor. Men sista gången jag sa det till min fru, så tog det hus i helvete. Hon framförde sina tankar om mig (och dessa ville man ju inte höra) direkt och sedan den dagen säger jag det bara när hon inte är närvarand.
    Åter till din resa.
    Du kan väl ringa STENA. Säg bara att du hittat lite skrot vid sidan av. Ge dom kordinaterna och säg att det är ca: 15 tusen ton. Då sänder dom säkert en båt och hämtar, så det är väl smart om du säger att skrotet ligger vid en kaj.
    Eller du kan ringa jobbet och fråga om du inte kan öppna ett lokalt kontor London. Det framkom nyligen att huspriserna i London är billigare än i Stockholm. Så det skulle vara en vinst för HSR att sälja och köpa nytt där. Sen skulle det ev. bli lite knorr på en del personal som får lite längre resvägar till jobbet. Fast ni är ju några som gillar det här med fotboll och pubar. Så jag tror att det ska nog lösa sig facket också.
    Nej nu måste jag sätta mig i bilen och åka mot jobbet. Är nog där om ett par timmar, det är ju iallafall nästan 45 kilometer dit. Så du har det bättre som slipper skotta snö, jag kan inte säga sitta i kö. Men du kan gå planlöst mellan olika ställen där du kan fylla på nivån. Skulle du missa nästa resa hem så går det alltid att skylla på mig och säga "Men Ove Sa" och le.

    Lycka till nu och detta fixar sig..//Ove

    SvaraRadera
  2. Hahaha... tack för alla tipsen, svårt att välja vilket som verkar bäst. Ungefär som pub-valet här liksom ;) Jag håller tummarna för avresa hemåt onsdag iaf.

    Ni skulle se vädret här i London juts nu, solen skiner lite då och då, inte en snöflinga på vägarna. Men ändå så står Heathrow nästan helt stilla, 60 av 720 plan ska gå idag, MEN.... Gatwick kör för fullt. Vad fan är det som händer på Heathrow egentligen, jag håller på en konspirationsteori. Terror-terror....

    God jul

    SvaraRadera