tisdag 7 december 2010

LUCK-PAJ

Lucköppningen sket sig lite, det var noll uppkoppling igår från Örebro, fråga mig inte varför men det var sämre än Jämtland. Och idag när jag landade i en VARM säng efter en SVIN-KALL dag ute på fältet så tog det minst tre timmar innan mina fingrar började reagera på vad min hjärna sa åt dom att göra. F** det är ingen lek "där ute" just nu. Och jag vill redan nu "påa" för att det kan bli luck-paj både på torsdag, fredag och lördag. Julfest på HSR och styrelseresa till Finland med BKV Norrtälje. Det är mycket nu.... för att inte tala om nästa vecka och London osv osv. Stress, stress, stress ;)

Men här kommer "Lucka 7".... och på tal om dagens väder så blir det just VÄDER!!
Det är nästan mest fascinerande med väder faktiskt, varje dag är liksom en lott-dragning. En föråkare får stå där mitt ute på en jäv** slätt eller åker med vinden piskande i ansiktet och regnet som smattrande blöter ner hela kroppen inom några minuter. Eller grävandes i djup snö bakom en fallfärdig lada allt medan solen försvinner och ficklampan måste fram. Men.... det finns guldkorn också, en ljummen sommarmorgon och lärkans drill från en klarblå himmel. Grönt gräs som sakta vajar och om man nu mot förmodan tar en fika-paus med avslagen motor så hör man bara djur, natur och ens egna andetag. Och ringer kontoret så petar man bara i "upptaget". Poesi!

Sen-sommarmorgon i Jämtland, en sol som värmer upp nattens frost-attack, vackert värre!

En fångad fägring kring en liten ö mitt ute på dalälven, magiskt hur det kan bli på bild ibland.

Sjuka mängder snö, snopet en morgon då man har bråttom till bokade kunder.

Tråkigaste vädret, en konstant dimma som vägrar släppa greppet. Grått, grått, grått....

... eller piss-regnande i flera dagar. Allting är blött och man längtar bara hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar