torsdag 30 december 2010

"ÅRETS"


GOTT NYTT FÖRÅKAR-ÅR PÅ ER ALLIHOPA - 2011 KÖR VI SÅ DET RYKER

Tänkte göra en lång "Årets-lista" men pga av tidsbrist så hann jag inte med det. Kanske efter nyår någon gång. Men jag roade mig lite med att ta fram några siffror som kanske kan få er att inse vilket häst-jobb vi föråkare egentligen gör. Missförstå mig dock inte, det är inget skrytande eller så, utan mer ett bevis för att man inte sitter och "gör ingenting".

- Årets hotellnätter, 86 st eller 3,1/arbetad vecka.... 13 mer än 2009
(Komforten har minst sagt varit varierande. Hederspriset går dock till Hotell Knaust i Sundsvall och Elite i Västerås. Två extra-hem för mig nu för tiden.)

- Årets körsträcka, 3189 mil... 50 mil längre än 2009
(Stockholm-Malmö 52 gånger eller som mellan Stockholm-Rom 13 gånger... utan fart-hållare, vilket vi bör installera nästa år, min fot krampar ibland av allt pedaltrampande,)

- Årets lyft, totalt runt 45,7 ton!!... 1 ton mindre än 2009
(Omräknat till 46.000 st mjölkpaket, vi pratar om att lasta ur ett par långtradare här, för hand!)

- Årets besök, runt 550 st... 30 mer än 2009
(Mer kundbesök, men ungefär lika många hämtningar som 2009)


Sen jag började som föråkare för några år sedan så har jag nu besökt över 1.300 gårdar över i stort sett hela Sverige, spenderat över 200 nätter utan min familj, kört två varv runt jorden. Och lyft ca 118 ton in och ut ur min kära lilla Transporter... men allting har varit kul, jag vet ju att vi som åker omkring överallt gör en insats för miljön som verkligen är syn och kännbar. Och GIVETVIS ska alla andra inblandade ha en stor eloge, för vi är ju ett helt gäng som gör detta tillsammans, ett riktigt topp-lag tycker jag. Hade det varit i Allsvenskan så hade vi slutat tvåa efter AIK ;)

1 kommentar: