fredag 3 december 2010

LUCKA 3

Fredag och dags för "lucka" 3 i min egen lilla tråkiga adventkalender, enbart med bilder från en föråkares kamera. Med tanke på det "skit-väder" som råder så blir det idag... VÄGLAG/ÅRSTIDER.

Jag skulle kunna gå in på hur mycket som helst här, ämnet är ganska brett för en annan. Det är lite som att jobba inne på kontoret och kaffemaskinen inte fungerar och det är kö, eller att det finns tre stycken och ingen väntar just då. Ja jag vet, en ur-dålig upplevelse. För att fatta mig kort så kan jag väl säga som så, det är sjukt spännande att åka på obekanta småvägar i alla väder. Man vet aldrig vad som väntar runt nästa kurva eller krön, en översvämmad lerig väg, en meter snö eller en underbar solmorgon och dikeskanter fulla med vitsippor.

Ha en trevlig helg allihopa, och jag kan rapportera att här i Roslagen är det nu nästan 40/50 cm snö men vi har julpyntat så nu känns det riktigt fredags-mys hehe. Om det inte hade varit för att jag hade glömt (!) bort att transportern var på service och att dom ringde nyss och sa att den var klar.... precis när jag hade hällt upp glas rött... gå tre km i ett snöfall som vräker ner, shit!!




1 kommentar:

  1. Kommentera inte ihjäl er bara ;) Men allvarligt, ska jag lägga ner haha

    SvaraRadera