onsdag 5 oktober 2011

APPAR



VAD HAR NI FÖR APPAR

Har letat runt bland hundratals appar och givetvis tankat hem en hel del, men jag är lite nyfiken på vad ni andra kör med. Själv har jag lite mer fokus på arbetet och appar som passar in där, men givetvis lite egna privata intressen också. Om jag slänger in några av mina favoriter... gör du det också då? Vore skoj!

Arbete
Bensinfinnaren, plockar fram alla möjliga mackar och ger dig adressena dit. Även StatoilSverige är en bra app. Polisnytt, rapporterar lite av varje i respektive län. Lite intetsägande men visar även ibland var hastighetskontroller utförs. Hitta.se, oumbärlig i bilen, fungerar nästan precis som på nätet. ResIStockholm, outstanding för t-bane eller bussresenärer, ett måste. Lantbruksvädret SMHI, visar allt du behöver veta om vädret där du är eller dit du ska.

Privat
Flightradar24, grym app men fullständigt onödig ;) Tar fram vilka plan som passerar över dig, modell, destination, fart och höjd. Yatzy, fem och sex tärningar, tidsfördriv för sysslolösa. ATG, för oss som vill spela och se resultat, enkel men effektiv. Elitserien, bevakar ditt favoritlag och tutar när det händer något. Svenska Fans, full koll på hockey och fotboll, suverän.

Ja det finns som bekant tusentals roliga prylar och jag skulle kunna rabbla massor, men jag är nyfiken på vad DU har. Tips på nya osv... berätta ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------

En helt annan sak, en liten fråge-enkät som jag fick på mailen och som kanske är värd några rader. Vad tycker du, själv är jag benägen att sålla mig till gruppen "nej knappast" efter att ha passerat/passerats av dylika fordon.
Erik Nord, chef för ordningspolisen i Västra Götaland, påstår att utländska lastbilschaufförer är bättre på att hålla hastighetsgränserna än svenska chaufförer. Håller du med?
Ja absolut = 4%
Nej knappast = 79%
Ingen skillnad = 17%


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen och välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Tjockisen i Skövde =P6 oktober 2011 kl. 09:52

    Fanatiker av att-göra listor:P Vete skråen hur dagen skulle gå annars.
    är väl i stort det enda som jag känner att jag inte skulle fixa utan

    SvaraRadera
  2. Funderar på att göra några egna... "Roadkill at E4"... "Lasermätarstörare för p-vakter"... "kaffedoftsapp"... "Hitta Hetting I Kina" osv hahaha

    SvaraRadera