söndag 30 oktober 2011

LITE BILDER FRÅN ARHOLMA

HÄR KOMMER DET LITE MER BILDER FRÅN Ö-HÄMTNINGEN

Jag fick massor av bra bilder av Niklas på kontoret när dom som ute på Arholma med STENA och hämtade in en massa metallskrot. Tyvärr kunde jag kontatera att det inte gick att lägga upp alla bilder då den webadress som jag brukar lagra på är full. Så det blir bara ett fåtal här på bloggen tyvärr. Borde vi inte skaffa någon typ av gemensam lagringsserver eller nåt, vore ju kanon om man vill ha tag i bilder osv för alla möjliga ändamål. Någon som ha en bra idé tro? Jag kan arkiva och jobba med materialet i så fall, namndöpa, mappsortera osv osv.... fundera ;)

Tidig morgon.... "snart ligger snön på taken, endsat föråkarn är vaken"
Snygg bil-posé
Ove och en snubbe från Utö Sjötransporter.
Håll Sverige Rent
Veronica (tror jag) och Ove... som bergis snackar med tjatiga jag den dagen
STENA står redo att bärga in skrotet, och ö-borna verkar lätt chockade
Snygga högar som ligger och väntar, skrot från hela öarna
Och nu ska skiten bort....
Imponerande arbete med kranen, från båten.
Grävmaskinshjälp på ön, och en skum gubbe i förgrunden ;)
En VW-bubbla från femtiotalet eller?
Ring 020-75 76 00.... om du vill ha hjälp med miljön... och är kund hos Länsförsäkringar
Mera skrot, tonvis med metall
Hetting inlåst
Hmmm dom där hjulen såg ju fräscha ut
Ytterligaren en full lastbil skeppas iväg

Och så en skön bild, gillar "farten" i den liksom

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Lite fel blev det ... men bara lite. Bilderna var från Utö ;) // MH

    SvaraRadera