tisdag 18 oktober 2011

RYSER

EN TUNG DAG "DÄR UTE" IDAG
Ja, jag behöver väl inte skriva så mycket om vädret idag antar jag, det var väl likvärdigt uppe i "stan" också hörde jag. Men står man mitt ute på en östgötaslätt så kommer regnet från sidan, oavsett åt vilket håll du vänder dig så får du den dessutom rakt i ansiktet också, märkligt! Smocksur i bilen med skitiga lertunga skor, det lär bli en del bilvård snart tror jag. Underbart då när man kommer till en gård och ägaren låter mig backa in i en stor maskinhall där han ställt fram allting, rent golv, ljust och framför allt inte blött och blåsigt. Vi pratade så länge att jag blev lite försenad till nästa möte, men gött var det.
På tal om det, en man berättade att han vill få hämtning innan den tjugofemte november, för han och gumman stack ju till Thailand varje år... i tre månader. Och så var det någon som sa att bönder var fattiga för någon vecka sen hmmmm. Men han var mycket trevlig och berättade, lutandes mot en rosa Cadillac -57:a (!) att han fixar med dörröppningar, grannar osv osv bara vi ringde innan. Älskar när folk är lite driftiga, till skillnad mot han som stod bakom en gardin och inte ens kom ut när jag vinkade... snacka om att man känner sig pinsam då....

Sov gott kära vänner!


(Tur att dom hade ett varmt härligt badkar på hotellparkeringen ikväll)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar