tisdag 9 november 2010

KLASS TVÅ VARNING

Ja dagens oväder lär väl knappast ha undgått någon och jag kan tala om att det var sjukt jobbigt att få in bilen till civilisationen idag. Just nu sitter jag insnöad i Uppsala för jag kom inte varken ner till Eskilstuna eller hem till Roslagen (där vägarna är avstängda), bilen tillåter inte det. Min snittfart under eftermiddagen låg runt 25 km/h och trots det så kanade jag hela tiden mot dikeskanterna så fort vägen svängde. Däcksbytet på fredag kommer för sent, shit!!

Nu påstår dom att det ska fortsätta under natten, så jag har helt enkelt bokat av några kunder på förmiddagen för att se varåt det lutar. Det är drygt 7-8 mil bort och endast småvägar så jag misstänker att jag får ställa in och försöka ta mig hemåt senare under onsdagen. Men men, en föråkare ger sällan upp och det i kombination med att man är en envis "Gnagare" gör att det inte alls är omöjligt att morgondagen blir som vanligt, fast lite långsammare.

ps. Gotlandsfärjorna ligger stilla, varning för 26 m/sek... spyr bara jag tänker på det


4 kommentarer:

  1. Även jag har fått smaka på "Kung Bore" idag. Hetting sitter i USA med en god drink i händerna på sin semester, och jag fick köra ner hans bil till MobilCenter i Oskarshamn igår. Var nere halv tio på kvällen. Sedan blev det lite sömn p.g.a. att det blåste runt 35 sek/m enligt personalen. Jag trodde att mitt favorit hotell skulle blåsa ner i sjön. Idag var det inte bättre att ta sig emot kontoret heller. Norrköping bjöd på sin sämsta sida vad vädret beträffar. Jag har vinterdäck på min buss, men eftersom det var oplogat så var jag hemma för någon timme sedan. En resa som brukar ta 4 timmar tog idag 13.
    Med dessa enkla ord vill jag bara säga God Natt och vi hörs imorgon..//Ove

    SvaraRadera
  2. *Tittar upp från den immiga biran* Har ni snöstorm ? Kan inte vara sant när det är så soligt och varmt. Man blir nästan lite svettig
    i solen.
    Jag skall i a f titta på muskelmaskiner idag.
    Skall till NASA i Cape Canaveral. Bästa att köra
    ac på fullfart. Det blir varmt idag ;)

    Ha det / Hetting

    SvaraRadera
  3. Ove, jag lider med dig, men som vanligt så är det ju bara att försöka gilla läget liksom. Suck! Fast det känns ju genast bättre om man tänker sig hur Hetting blir jagad och krokodil-biten eller rånad av någon blåhårig pensionär "over there".
    Må han bränna sitt bleka nordiska skinn....

    SvaraRadera
  4. Man blir inte rånade av blåhåriga pensionärer utan mer bokstavligt överkörda av dem med rollator i köpcentren.
    jag tror att jag t o m såg en rollator med ett
    Ferrari märke på ;)

    Nope nu är det dags med en wirrepinne. Fram med isen ! Det var ju nära 30 grader idag ;)

    Hetting ( Miami Vice )

    SvaraRadera