måndag 29 november 2010

MYCKET SKIT DÄR UTE


Mycket smått och gott på gårdarna idag, ja ni kan ju se själva på bilderna vad man stoppar in där bak i bilen. Tänker man till ibland så undrar man ju lite över vad man sladdar omkring med i halkan, skvimpa-skvimpa, bom-bom.... men en föråkare är en föråkare. Dagens kund vara annars en kille som hade ställt ut allting vid vägen och som vägrade ta in det igen. Det lustiga var att han i telefonen sa att det var några dunkar, och cirka 200L. Vilket för mig är lika med 5 st 20L-dunkar.... men det var typ 50-60 5L-saker som stod i en tjugometersrad (?) Parodi!!

Min bil var redan smockfull och för en gång skull så blev jag liiiite "putt" och när han sen påpekade hur jag skulle lasta så bad jag honom släppa allting han höll i och backa undan och vara tyst. Men kunden har ju alltid rätt så jag bet ihop och stuvade som f**, sa tack och hej och blåste iväg fem mil för tömning i Örebro. Stena där är KANON, om ni läser detta.... TACK!!
Och ska man leta positiva saker så var det ju en grymt fin dag idag, sol, knarrade fotsteg och orörda småvägar med rådjur som åskådare. Breathless! Men SKITKALLT!!


Hittade min julgran i helgen... YESSS!! Sitter dock i "fel" bil på denna bild, men det var i den jag hittade min lilla älskling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar