tisdag 6 december 2011

JULSTÄMNING I ÖDESHÖG



DEN HÄR VECKAN LUKTAR JUL - FÖRST JULBORD SEN SNÖ

Igår kväll så åt jag årets första julbord och det med Slawomir på Hotell Nostalgi i Motala. Kanske inte så himla romantiskt men det var gott och trevligt. Och i morse när jag lämnade Motala så var det snöfritt men ju längre söderut jag kom, desto mer och mer snö blev det. På vissa platser var det över decimetern och dom små oplogade skogsvägarna kändes små-ruggiga helt plötsligt. Man vet liksom inte hur långt in man kommer på dom, är det branta backar, blir det mer snö osv... eller så får man möte som jag fick med en sopbil. Jag backade i över en kilometer på en slingrig skitväg, puh!

Här kommer ett helt gäng bilder från i dag och igår. Skulle kuna ladda upp femtio till men jag tror inte vare sig ni eller jag orkar se mer ;) Håll till godo!

Här är det vinter redan

Claes Ingesson

Julstämning i bilen

Tufft att ta sig fram ibland, men spännande

Passande skylt idag tyckte jag

Håll Sverige Rent

Slawomir... och jag åt julbord

Steve med Llyoden... bil-museumet

Kar de Mummas Rolls Royce

Hmmmmm

Oves favoritbil

Och så här fortsatte det... otroligt sevärt för en annan. Men vissa hade bråttom ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

7 kommentarer:

  1. Oj vad snö! På Högbergsgatan är det lika grått som vanligt. Men det gör inget för på fredag åker jag till Sydafrika - på jobbresa! Jag som är typ fjättrad vid skrivbordet får åka längre när det väl blir något:-)

    SvaraRadera
  2. Ååå Sydafrika, det låter ju underbart. Och jo det är liiite längre resa än för en annan ;) Ha det så gott Erika och akta dig för krokodiler och andra läskiga grejor!

    SvaraRadera
  3. Sydafrika.. coolt. Sist jag var där blev vi jagade av en arg struts. Som tur var så gick hyrbilen snabbare än strutsen.

    SvaraRadera
  4. Om du slutade springa på museum halva dagen kanske du skulle hinna vara i alla fall en vecka före efteråkaren....
    Jag väntar på att få köra vidare.....

    SvaraRadera
  5. hahaha... en efteråkare?! Visste knappt att dom fanns, kanske bäst att öka lite då. Har du kom-radio... slå på ;)

    SvaraRadera
  6. Vi har gått vidare och använder mobiltelefon i arbetet men träffas annars säkrast mån-tors kväll på Rasta i Mantorp. :)

    SvaraRadera
  7. Det var på tiden hehe.

    SvaraRadera