torsdag 1 december 2011

NÅGRA BILDER FRÅN IDAG


I ÖDEMARKERNA SÖDER OM ÅRVIDABERG

Verkligheten slår till ibland, som idag när jag kretsade i skogarna mellan Valemarsvik och Åtvidaberg. Herre Gud, det finns liksom ingenting där. Och det är 5-6 mil till närmaste bensinstation, åt ALLA håll. Tro mig jag vet. För min bensinmätare började ju så klart tok-plinga och jag fick ta en extraresa på ca tio mil, lite irriterande när man har väntande kunder, men det var mitt eget fel hmmm.
Och vilka vägar jag har åkt på sen, kolla in det dåliga klippet i motljus tex.... Det blev nästan två km på en ko-stig, och det gick inte att vända någonstans. Brant, slirigt, geggigt och liiite nervöst faktiskt. Men en föråkare kommer alltid fram till sina kunder, oavsett väder, väglag och fel koordinater ;)
ps. Ove, det där kallar jag brandstation hehe



Så här såg kärran ut efter ett par dagar i Östergötland, men nu står den och glittrar under gatlampan hemma, ren och fin ;)

Före....

.... efter


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

1 kommentar:

  1. Det var ju ingen ko-stig. Det fanns ju tillochmed hjulspår i den! Nu är du lite känsligt tycker jag allt :-P

    SvaraRadera