onsdag 14 december 2011

MITT I VECKAN


ONSDAG OCH LUCKA 14 - SKÅPLUCKAN

Minst sagt skum dag idag, i morse snöblask och lätt is på rutorna. Tidig förmiddag och ösregn över Ödeshögstrakterna, för att sen få se solen gassa framåt lunch. Så det är inte direkt någon större jul-feeling man upplever just nu, men vad gör väl det. Vem minns inte förra årets sjuka snödjup och knappt farbara vägar, så jag klagar inte ;)

Förresten, föråkare fast i poliskontroll, alkotest och körkortskoll. Men jag måste säga att konstaplarna var väldigt trevliga, och vet ni, dom berömde vår insats på gårdarna. Tur att dom inte ville kolla in i skåpet haha, nejdå ingen fara, full koll även där. Något som däremot inte har haft full koll är koordinaterna ett par gånger. Igår ville GPS:n att jag skulle åka till Fredrikstad vilket ju hade inneburit en resa på 2-3 timmar, men det var efter lite forskning bara drygt 4,5 km. Det är tur att man
har som rutin att kolla ankomst-tiden efter det man har lagt in siffrorna, annars kan det bli lååååånga omvägar haha.

ps. STENA... Vill ni ge en snäll och trogen kund en liten julklapp, skicka den då till Nils-Erik  Andersson i Fängemåla. Han väntar fortfarande på en flaska whiskey för den där moppen som skrot-chaffisen fick för över ett år sedan. Vill ni ha adressen så hör av er till mig.

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar