tisdag 5 februari 2013

INTE BARA SKROTBILAR


MAN HITTAR MYCKET EFTER VÄGARNA - SKRÄP SKRÄP SKRÄP

Är ju som bekant ute på lite andra uppdrag i dessa dagar, föråkaren inväntar föråkeri och medans han sitter hemma och fikar och spelar nätpoker så är jag ute och spanar efter våra vägar så länge. Förresten så är det synd om honom, det blir ju hans sista sägong och han är väldigt väldigt lessen där hemma när han inte längre får ha kvar sitt älskade arbete. Imorse när jag stack iväg så låg han kvar och grät stilla och såg på mig med vädjande blick, men jag kunde bara klappa honom på axeln och tyst säga "Det ordnar sig ska du se..."

Alltså bara man har ögonen med sig och inte bara "krossar" dom där milen som annars brukar göra, så får man se mycket. Tror jag har observerat runt trettio fordonsvrak, övergivna båtar i skogen (!), husvagnar, tivoli-tillbehör, däcks-högar och givetvis säckvis med skräp. Vilka skitgrisar det finns utefter våra vägar. Liiite synd att appen jag använder inte riktigt verka fungera som den ska alla gånger, jag misstänker att det har med positionering och mobiltäckning att göra. Men som alltid så för man ju lite anteckningar med papper och penna också, oslagbara grejor det ;)





"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar