tisdag 19 februari 2013

SVINKALLT HALLAND


 DET BLEV MYCKET JAG IDAG - SORRY

Först får man en bild från kollegan Hetting, som tydligen stod och varvade i trakterna kring "Lindberg". Och en kvart senare glider jag förbi "Matsgård", det är jag överallt idag haha... och det är inte varje dag kan jag säga. Det är mycket Brölhult, Svinböle, Fjärtby, Tjurbök, Flotthult osv nu, men alla platser har sin charm, jag lovar! Men nog skulle man allra helst vilja bo i Lindberg liksom.... vänta nu haha, det här kändes fel att skriva hmmm.

Annars, läget här nere är SVINKALLT. Igår ösregnade det och imorse fick jag knappt upp bildörrarna pga av 5-6 minusgrader över natten. Det blåser stenhårt över slätterna och är strax under noll, så det är inte skoj att stå där ute liksom. Men varmt och gött inne i bilen iaf, och kaffetermosen är så klart med på resan ;) Helt underbart annars att vara ute bland alla kära kunder igen även om skånskan kräver 100% hörsel-koncentration. Vi hörs imorgon... sov gott!

Matsgård


Skylt-kombo liksom

Vår-tecken, välkomna sångsvanarna!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar