torsdag 27 januari 2011

DAGSRAPPORT








Tro det eller inte, men idag när jag svängde in för att köpa en kopp färd-kaffe vid Köping. Vad tror ni jag får se.... jo Tobbe. Ni vet killen från det alldeles lysande programmet "En annan del av Köping", han som jämt tjatade om kaffe och fika. Kolla in klippet jag hittade på nätet så känner ni säkert igen honom, och kommentaren "Äl lu frå Norrköööping ellr" är ju helt makalös.

Några bilder från dagens resa i Örebro-landet kan ni se här nedanför. Det var bland annat "Hindersmässan" i stan, en marknad med massa cocos-bollar, ballonger och fårskinnsmössor. Sen passerade jag Lithells korvfabrik efter ett tips från Dahlin, och där inhandlade jag lite finsk salami som smakade grymt gott.


Och sen bara måste jag få visa det här, en kåk mitt i skogen som såg ut som en rena krigs-centralen eller en UFO-pejlare. Förmodligen en radio-amatör men man blev ju lite snopen när man såg alla antennerna och diverse små skumma bodar på tomten. Sa jag att min bil stannade när jag passerade hmmmm.... Förresten, på ett ställe så berättade en kund att han sett en varg jogga förbi bara femtio meter bort idag. Han visade tydliga spår i snön, men jag vet ju att det är omöjligt att skilja varg från hund på bara spåren, så riktigt säkert är det ju inte. Häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar