onsdag 12 januari 2011

VI VET VAR DU BOR

En liten onsdags-story från Örebro-trakterna.

När jag kom fram till idyllen i Viby (Vretstorp), ca tre-fyra mil söder om Örebro så såg jag att mitt nästa besök skulle bli hemma hos Emil Kåberg. En hockey-hjälte i Färjestad, och mycket riktigt, där stod han skäggig och grann när jag kom fram. Skoj att prata lite hockey med honom en stund och han var ju faktiskt riktigt trevlig, med tanke på att han har haft bus-stämpeln på sig i många många år. Elitseriens mest utvisade 2006/2007 tror jag... ett litet exempel här ;)


När jag sen skulle åka där ifrån så sa jag, -"Var snäll mot Gnaget nu" (vi hade diskuterat AIK och han höll faktiskt på att dom skulle klara sig kvar). -"Självklart," sa han och blinkade med ena ögat.... varpå jag stängde bildörren och vevade ner fönstret... -"För nu vet vi var du bor".... jag såg honom skrattandes i backspegeln, skön kille!




Och här bjuder jag på några funderingar och tankeställningar som fladdrar omkring i min skalle just nu.
Djurgården är bra dom, vann över AIK med 3-1, ett självmål, ett mål i spel 5-3 och ytterligare ett mål efter tveksam utvisning. Avgå domarna! --- Vad hände med årets julklapp, Surfplattan? Jo den floppade fullständigt, precis som de senaste årens "gissningar". Avgå HUI ---- Australien har översvämmade ytor lika stora som två ggr Sverige, och nu tsunamis? ---- Undrar om jag slog personligt rekord i nysningar imorse, typ 50 ---- "Var ska jag sova inatt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar