måndag 29 augusti 2011

BILEN KROCKTESTAD.... CHECK



KNAPPT ATT MAN KAN TRO DET

Idag fick jag lite "soppa-panik", hittade ingen bensinstation inom den radie jag befann mig. Så det blev en snabb avstickare in till Västervik och allting ordnade sig. Men liiiiite strul blev det ju haha. Hade ju ett nytt Statoil-kort, men ingen kod och stationen var så klart obemmand. Iväg till Shell och samma sak där, men dom hade personal så det blev full tank efter det att jag först suttit och väntat fem minuter på en skröplig gammal gubbe som givetvis inte körde fram innan han gick in och betalade. Hatar korvätare som parkerar vid pumparna!!

Nåväl han kommer ut och slänger i.... backen. BOOOM!! Rätt in i min nya fina bil, och sen bara åker han. Han bara drar iväg utan att kolla bakåt, och jag sitter med öppen mun och bara glor. Ok, jag hann ju memorera bilnumret, så jag kliver ur och kollar in fronten... och givetvis så har Mats-Olas "blessing" fungerat till 100%.... inte den minsta skråma, ingenting, inte ett spår.... puh!
När jag frågade henne i kassan om hon såg, så svarade hon. "Alltså folk backar in i varandra varje dag här, men jag har ALDRIG sett någon ramma en annan bil och sen bara åka iväg hahaha".

ps. Krock-mannen slapp undan, och det bara för att jag är en god man... jo då ;) Och faktum är att han påminde om Lenas kära far, så jag tyckte till med synd om honom. Ja alltså inte för utseendet, men för att konfrontera och kanske få honom ledsen eller nåt. Må han inte ha fått wiplash-nacke!

1 kommentar:

  1. Undrar om du slapp anmälan om du körde in i hans bil????

    tycker att borde stoppa han och kräva minst en flasche med brun vätska, minst 3L sådant

    SvaraRadera