torsdag 25 augusti 2011

MIN BIL ÄR VÄLSINGNAD


I ONSDAGS LADE GUD SIN HAND PÅ FÖRÅKARBILARNA

Det var en rörande stund, när präst Mats-Ola kom och välsignade några av våra fordon som rullar tusentals mil på allehanda vägar i hela Sverige. Det kan tyckas larvigt eller kontroverisllt men faktum är att det fullt möjligt att utföra detta på just ett fordon, och min tanke var från början att det faktiskt är farligt att köra så mycket som vi gör och det med ibland livsfarlig last. Så varför inte kunna få en "Guds Hand" vakandes över förare och fordon, från olyckor, bränder, krockar och allt annat som kan hända... det var vackert tycker jag. Och några av oss blev väldigt berörda kan jag erkänna. Tack till Mats-Ola för att du gjorde detta möjligt, tack också till Petra, Jocke, Jimmy, Norrström och Ove så klart.

ps. Ove skulle filma mig, men han tryckte lite galet. Men det gör inget, men nu får ni se honom istället ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar