torsdag 10 november 2011

VÄGRAPPORTÖR 5XXX


RÄTT IN I DIMMAN

Igår ringde jag som vägrapportär in mitt första samtal angående "väglag", och det efter att ha fått växla ner bilen till ungefär 70 km/h mitt på motorvägen mellan Sthlm och Norrtälje. (Jag som är rospigg vet ju mycket väl vad "ärtsoppa" är, men för er som inte vet så är det noll sikt ute på havet, oftast tidig morgon). Sikten var alltså nu runt 60-70 meter på en motorväg och faran för en kollision var milt sagt stor, så jag ringde operatören occh sa som det var, och efter tre minuter gick det ut på Radio Stockholm. Så ska det va. Kommer ihåg när jag ringde om ett rådjur på samma sträcka innan jag var rapportör, och det tog dom inte ens upp på radion. Det är skillnad på folk och folk tydligen ;)

Annars så ligger jag här nu och käkar Vicks Blå och pimplar kaffe, mår väl som jag förtjänar antar jag. Allt medan alla mina arbetskollegor har trivseldag på Sånga Säby idag, surt! Måste i alla fall komma igång till imorgon, boka nya kunder, stänga av vattnet på landet i helgen, åka till Åland med fotbollsstyrelsen, montera vinterdäck på Chryslern, osv osv.... det lackar mot jul!!


(Smygtagen bild hemma hos Ove med hans omtalade hög med tork-trasor, eller vad det nu heter. Klart besviken dock på så mycket tvättmedel, hade ju räckt med en nöt-påse ;)
Avd. "Intern-skämt", sorry Ove hehe

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar