fredag 4 november 2011

VILKA DAGAR

NYUTBILDAD, UPPDATERAD OCH HELT SLUT

Så där ja, nu har man landat hemma i soffan igen, och det med fredag och en skön helg framför sig. Jag har ju inte hunnit med att sitta ett dugg vid datorn de här senaste dagarna pga av den konferens vi har haft ute på Arlanda Hotellby, så jag ber om ursäkt för det. Men vilka suveräna dagar det har varit, bra utbildning, underbara kollegor, god mat och jätteroliga aktiviteter. Längtar redan efter nästa "samling", även om det tar rejält på krafter, jag är ju helt slut just nu haha. Så jag vill här och nu tacka alla inblandade, och ni som har styrt upp det hela... TUSEN TACK till alla er!

Och det klart det blev ett gäng bilder i samband med dessa dagar, så jag slänger upp några här nedan. Lite svårt att välja bra bilder bara, men jag hoppas ni hittar någon rolig i alla fall. Resten får ni se någon annan gång. Ha en TREVLIG HELG ALLA!


Ivo håller i godkänd förpackning, ADR-utbildning pågår.

Almen fast i ett brottargrepp

Lasse, Slawek, Kent och Ove i provsalen

Jean-Åke och Andreas löser problemen

Kön till rättning, och alla godkändes. Puh!!

Godis!

Ove letar godis

Flummig kupé-bild från Oves kärra

Små-nöjd föråkare ;)

Saftflaska

Dahlins röv

Kenneth, som sanrt går i pension, liksom Gunnel

Skål grabbar!!

Hetting, fika-mannen

Och jo vi tog en del bling-bling-bilder också, men dom kommer senare ;)



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

4 kommentarer:

  1. fördetta tjockisen i Skövde5 november 2011 kl. 12:34

    Hade vart kul att vara med helt klart

    SvaraRadera
  2. Vi saknade dig så klart! Hoppas du och familjen mår bra ;)

    SvaraRadera
  3. Tvättnötter 1000 g

    Tvättnötter från Indien, transporterade till Sverige med båt. Det naturliga tvättmedlet som fungerar till alla textilier och temperaturer. Testat av mig och min familj sedan 1,5 år. Komplettera med galltvål som fläckborttagare och du kan lämna de kemikalierika tvättprodukterna för alltid!

    1 kg nötter räcker till 3-4 tvättar i veckan i närmare ett år. Inget sköljmedel behövs eftersom tvätten blir mjuk och ren. För svårare fläckborttagning rekommenderas flytande galltvål. 4-6 nötter läggs i en tvättpåse eller strumpa som försluts och placeras med tvätten. Nötterna kan återanvändas upp till 6 gånger beroende på vilken tvättemperatur som används. Saponinet löses ut i varmare temperaturer än 30° och eftersom sköljvattnet är kallt kan påsen stanna kvar i tvätten under hela tvättprogrammet. Av samma orsak bör flytande tvättmedel användas till tvätt i 30° C.
    För recept på flytande tvättnötsmedel

    SvaraRadera
  4. Hahahaha.... det var länge sen jag fick hålla mig från så mycket skratt. Men all respekt till Helena, och om hon läser detta hoppas jag att hon förstår mig också.

    SvaraRadera