tisdag 15 november 2011

VILKEN UNDERBAR DAG


VAKNADE MED ETT LEENDE PÅ LÄPPARNA

Gnuggade sömnen ur ögonen och blinkade rätt ut i det mörka hotellrummet, tände lampan på sängbordet och såg mig själv i en spegelbild på andra sidan rummet... leendes. Va f**, så där direkt på morgonen, jag som är så morgontrött och småbutter. Ja just det ja... AIK-DIF 5-0 igår, då förstod jag att det här skulle bli en underbara dag, och jag fick rätt. Även om det stora frukostrummet var fullständigt proppfullt (konferans i Norrköping, fullt på alla hotell inom tio mils omkrets), så visslade jag mig fram till buffén. Bredde ett par mackor på plats, log mot servitriserna, stoppade ner ett par ägg i fickan och smygfyllde min medhavda termos med varmt gott kaffe.... och sen ut till den väntande Transportern.

Två mycket trevliga kundbesök och en morgonsol som gjorde att det frostnupna gräset ångade i solstrimmorna, det var så vackert att man nästan tappade andan. Jag stannade till på en liten väg intill Skedeviks kyrka och åt min lilla medhavda frukost med Kent´s Ismael ljudandes i bakgrunden, mysfaktor ett uppnådd.... check! Sen rullade hela dagen på i ett hiskeligt tempo, och även om bilen blev "overload" så nynnade jag när jag svängde in på Stena åtta timmar senare, och det utan lunch, skitig, lätt svettig, och hungrig, men....Vilken underbar dag!!

 

Mobil frukost, när den är som bäst

Två kunder till och bilen går på fälgarna

Dagens skörd efter femton mil i Finspångs-skogarna

Och här kommer Stenas goa gubbar i Norrköping

Och på den här herrgården raggade jag nästan fem ton skrot idag... katjing!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar ska bara vara sådana. Det är den som gör att man orkar med de gråa, blöta trötta dagarna där allt är en pina och kunderna är vresiga.

    SvaraRadera