lördag 1 september 2012

TREVLIG HELG PÅ ER


ÄNTLIGEN FREDAG - IN I DIMMMAN IGEN

Så där ja, ännu en kommun "överkörd" i Västra Götaland, Munkedal med metropolerna Dingle och Hedekas osv. En annan är inte speciellt ledsen för det kan jag säga för det var inga vackra trakter och noll mobiltäckning, men nu är det i all fall klart. Vet inte om nästa vecka blir så mycket bättre när det gäller skönhet, Tanums kommun väntar och föråkarna skakar av förväntan... eller snarare obehag då resorna blir längre och längre till Stena och hotell. Drygt med 10-12 mil innan man når första kund, eller när man är klar för dagen och skall ner och lasta av igen. Men det är vårt jobb, inga problem ;)

Veckans Värsting - 80-taggaren som hade jänkar-flaggor över hela tomten. Han var så skön!! Och inte nog med det, han hann se min AIK-tatoo och pekar på den och klämmer ur sig "jag älskar när dom dära klappar till IFK". Han var Ljungskile-supporter.

Veckans Väckarklocka - Tågövergången, ja en trafikhändelse som bara kom liksom. Dags att tagga upp ytterligare i bil-körandet tror jag, men jag hävdar fortfarande. Hade jag varit en dålig bilförare hade jag inte skrivit detta ikväll, kanske tack vare Gillinge osv. Mera körövningar för föråkarna!

Veckans Viktigaste - Se till att alltid ha soppa i tanken, för det är jobbigt med panik pga att man tror att man ska kunna åka en mil till, och en till... och en till.

Veckans "Va vare ja sa" - Sa jag till mig själv om den stressade Volvon som låg två decimeter bakom mig och ville om till varje pris på en smal skitväg. Han satsade och drog på... i en kurva. Hade inte jag bromsat så hade han haft kantareller mellan framtänderna. Vassego idiot!

Veckans "Vill ha dig" - Lena!!


ps. Ja det är lördag nu, men jag skrev inlägget vid 18-tiden. Någonting fungerade inte haha


 Föråkar-färdkost... brutalt goda ;)

Ingen diesel och plingandet var outhärdligt... och allting var mitt fel.

 Så det blev "panik-tankning", men inget kvitto så klart. (här är bildbeviset kontoret)

Handelsgödsel och ett batteri, jag sa "flytta det" och han sa "mmmmm".....


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

1 kommentar: