måndag 17 september 2012

VÄRMLAND


FRÖKEN FRÄKEN - KAN DET BLI MER VÄRMLAND

Här passerade jag en skylt som fick mig att tvärnita och backa tillbaka, ja jag såg rätt "Fryken". Och passar väl bättre nu när man far omkring i dom värmlänska skogarna, klockrent att få in Sven-Ingvars gamla slagdänga "Fröken Fräken, ifrån Fryken" i skallen. Så här har ni den... vackert va ;)

 


Förresten, jag var även in i Kil och tankade idag, och där rådde det värsta kaoset. Byn hade fått besök av några bankrånare härom kvällen, och dom hade tydligen försökt slita ut den enda bankomaten inom ett par mils radie från tegelväggen. Bytet blev noll enligt polisen, som även glodde misstänksamt på min snygga Transporter när jag tog fotot....Värmlands Folkblad.
ps. Blev dom förbannade och sparkade in papperskorgen också eller?





"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar