fredag 15 maj 2009

ÄNTLIGEN FREDAG

Äntligen fredag och en sammanfattning av en vecka med ett jä*** farande runt i hela Uppsala kommun hela veckan, totalt cirka sextio mil och nu bara ett enda ställe kvar att besöka. Fast det klar, Dahlin och jag har kört Enköping parallellt så det har varit lite fram och tillbaka kan man lätt säga. Nästa vecka bör Enköpings kommun också vara klar och då har vi tillsammans varit på runt 120 gårdar och packat gifter, märkt upp oljor och burit omkring på tonvis med batterier och annat skrot. Så nu ska det bli skönt med fredag och en helg utan bilåkande.... nä visst ja.

Man har ju ett privatliv också, vilket innebär resa till Uppsala på lördag för match med grabbarna mot Vaksala och som inte det vore nog. Yngsta killen har bestämt sig för att skaffa en EU-moppe och vill nu åka till Saltjö-boo, Huddinge och... Uppsala. Så det blir till att sätta sig i bilen hela helgen också tydligen, "life is a bitch". Fattas bara att Lena ska till IKEA också.

Veckans citat: "Så det är dags att komma nu va"
(En kvarglömd bonde från förra året som surt konstaterade att jag kom på besök. Bra inlednings-mening liksom innan man ens sagt, hej. Och sen får man stå där och peta med skon i gruset och be om förlåtelse som en skyldig brottsling. Undrar vem som "glömde" grrrrr)
Veckans Guldstjärna: Sabine på Elite som fixade en kaffekokare till mitt hotellrum ;)
Veckans Höjdare: Hammarby och Djurgårdens cup-förluster, samt AIK:s vinst över Sirius (Uppsala av alla ställen)
Veckans Låt: Boom med P.O.D, en gammal goding som är en riktig bilåkar-låt. Hård men rättvis!

2 kommentarer:

  1. Hoppas helgen varit bra och inte såååååå mkt bilåkande. Ååå jag skulle verkligen BEHÖVA till IKEA men lite långt, 60 mil på en vecka... ja det blir 60 mil fram och tillbaks till IKEA för min del :-(
    Ha det gott ser fram emot fler inlägg. Ett tips, kolla på vallbo.blogspot.com där finns en tjusig bild under rubriken "inte bara islandshästar", körde hem ved förra helgen.

    SvaraRadera
  2. Jag antar att "anonym" är P-L i lappträsk?
    Nä vi har inte 60 mil till IKEA, bara 8. Men jag klarade mig i helgen faktiskt, så det blev endast fotboll... och en vinst med 7-0 ;)

    SvaraRadera