onsdag 6 maj 2009

SOMMARFEST


Har nu landat på hotellet och registrerat klart dagens arbete och kyrk-klockan utanför slog precis sju slag. Magen skriker av hunger men jag försöker nog klara mig en timme till så kan jag förena nytta med nöje och äta en god hamburgare på O´Learys i Enköping samtidigt som jag kollar in Chelsea-Barcelona. Det kostar lite extra att "ligga ute" men samtidigt så slipper jag ju disken där hemma (ja, den sköter jag ;)

Orsaken till detta inlägg var annars att jag såg på mailen att det var dags för SOMMARFEST, och det är ju grymt uppskattat bland personalen vill jag lova. Bilden här ovan är från -05 tror jag. Tanto, brännboll, kubb, vin, go mat. Skoj!
Nu var det Skärgårds-tema och det passar ju en annan perfekt, rospigg som man är (sjösjuk sådan visserligen). Men det låter ju skit-skoj och nu ska man bara bestämma sig för smide, blåsning eller drejning tydligen... hmmm.... måste ta reda på om man får behålla slutprodukten innan jag tar beslutet tror jag. Men buffén och kanske efterfesten behöver man inte tveka om hehe. Kanon av Jane och er andra som är med och styr upp detta, jag ser verkligen fram emot 10:e juni nu ;)

ps. Trelleborgare är dumma :(

2 kommentarer:

  1. Hejsan Limpan,
    Här kommer lite info kring dina funderingar;
    I Krukmakeriet kommer vi att få prova på att dreja en skål, som blir din till en kostnad av 120 kr + frakt. Efterarbetet (bränning och glasering) tar några veckor att färdigställa.
    I Smedjan kommer vi att få prova på att forma en krok eller en hake efter konstens alla regler. Man får med sig järnet på direkten.
    I Glashyttan kommer det tillverkade glaset att placeras i kylugn över natten för senare leverans. Återkommer om pris.
    Var och en får stå för sina konstverk privat.
    Hoppas detta underlättar i valet av aktivitet :)
    /Jane

    SvaraRadera
  2. Tack Jane ;)
    En krok? Undrar om man får göra två... perfekt att hänga upp en hängmatta där bak i bilen på juh hmmmm

    SvaraRadera