torsdag 14 maj 2009

FASAN I GRILLEN


Märklig rubrik på detta inlägg tänker ni, men faktum är att den här suddiga varelsen på bilden är en fasan. Ni vet en sån där som vissa skjuter och äter, och han höll på att fastna i min grill (på bilen). Jag hade bara några kilometer kvar till hotellet när han plötligt dyker upp ur ingenstans, studsar upp ur ett dike och drar iväg som om det brann i stjärtfjädrarna. Jag hinner PRECIS vrida hjulen en aning och fanskapet undkom döden med 2-3 centimeter, vi blev nog lika skärrade båda två, och man får liksom en adrenalin-kick av någon konstig anledning när en sån här situation uppstår. Nu ska jag inte överdriva för det var ju trots allt ”bara” en fasan, men ändå. Jag är glad att jag inte hade olja och skit i bilen som välte omkull, för i så fall hade jag jagat honom med bilen över åkrarna och gjort ”road-kill av honom.
Vackra är dom i all fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar