måndag 4 maj 2009

FRÄCK HOJ


Förresten, kolla in den här hojjen som stod parkerad utanför kontoret, en Kawasaki Z750, svart, läcker och farlig. Jag vill också ha en "sån där" men "regeringen" där hemma påstår att jag inte är mogen än (?)
- När då då, frågar jag.
- När du fyllt sjuttio kanske, får jag alltid till svar.
Och så slutar det år efter år och jag suktar vidare, till och med min bror har en stor Harley ståendes i garaget, och han som knappt kör hundra mil om året (och då som en kratta). Livet är bra orättvist.
Kör försiktigt Mona, vi är rädda om dig! (säger man så, rädd/rädda? ;)

4 kommentarer:

  1. (Verkar inte som om min kommentar kom med - jag försöker igen, med risk för att upprepa mig)
    Du är grym bloggare Limpan! Jättekul att du delar med dig! Och så flitigt dessutom! Kör hårt:)
    För övrigt tycker jag den där regeringen verkar ganska klok... Jag lägger min röst på den.
    Helena Jönsson

    SvaraRadera
  2. Håller med Helena om att du är en grym bloggare. Snygg motorcykel förresten he he (gissa vem)

    SvaraRadera
  3. Tycker allt motorcykeln är lite mesig jag ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för det Helena, lite skoj att visa upp vad som händer i "våra" liv liksom ;) Och när det gäller den där "regeringen" så stämmer det, alldeles för klok egentligen.

    SvaraRadera