fredag 11 september 2009

BORTA BRA...


Borta bra men hemma bäst!
Här kommer man hem och så har dom 10 glas skumpa för 800 spänn i baren, äntligen hemma liksom. Det är annat det än bäver-hojten i Hammerdal för 9,99. Allvarligt, hur skönt var det inte att komma hem idag efter en veckas stenhårt jobb långt hemifrån. Krokom är vackert, Strömsund också, men frågan är om inte Norrtäljes skärgård slår allt ändå ;)

Imorgon är det fullt ös här hemma med stor fotbollsdag och matcher från nittosexor upp till A-lag, och massor av folk (välkomna). Och på kvällen har vi stor kräftskiva med allt vad det nu innebär, ja ni vet. Jag hoppas ni också får en trevlig helg och att ni känner lite som jag, vi spelar ju i samma lag ;)

LISTAN
Veckans Lyft: 4 ton (!)
Veckans Körsträcka: Grymma 135 mil
Veckans Ros: Kaj och Jane för mina kvitton, samt till Ove för Teliamodemet (som strular haha)
Veckans Grattis: Till Pia-Lena så klart, vilken känsla va?
Veckans Citat: "AIK va e de fö skit?"
(puckad jämt i rödrutig skjorta som bara lämnat byn en gång, mallis 1979 ;)
Veckans Fundering: "Shit, här vill man ju egentligen bo"
(När jag stod brevid bilen på en rastplats och såg nio mil bort, snö på fjällen och en lom som skrek)
Veckans Låt: Mama I´m Comin Home - Ozzy Osbourne. Wow!
(Körde den flera gånger på vägen hem idag, och ps. Mama är inte mamma)

3 kommentarer:

  1. väldigt intressant läsning för en som själv sitter och ringer för HSR :) fortsätt med skrivandet :P

    SvaraRadera
  2. Vad är det för fel nu då på det NYA modemet. Ska jag behöva sända dig på kurs. Du ska veta att den finns uppe i Nickaluktta eller vad det heter och man kan bara gå dit på vintern när isen lagt sig. Så jag fär väl fixa en fodrad jacka åt dig också..//Ove

    SvaraRadera
  3. Kul att höra aj! Och visst kommer det mera.

    ove>> Nä nu har jag fått det att fungera, och det är suveränt jämfört med det gamla. Så jag skippar kursen i korpilombolo eller var det nu var. Men en ny jacka tar jag gärna iaf då min ser för taskig ut ;)

    SvaraRadera