onsdag 9 september 2009

OLJA, IS OCH GIFTER


Tro det eller inte, men i måndags morse hade jag en tunn tunn ishinna på vindrutan, men ok det var dryga sjuttio mil norr om Stockholm så ni kan nog slappna av ett tag till ;)


Jämtlands först gifthög upphittad, ja faktum är att här finns knappt några bekämpningsmedel alls, det är mest kladdig äcklig spillolja i stora högar. Man har massvis med maskiner på varje gård som kräver sina smörjmedel, skotrar, fyrhjulingar, traktorer, timmermaskiner, dumprar, grävare osv osv. Men åkermarken verkar sköta sig själv på dessa breddgrader och man lider tydligen bara av myggen och knotten (stora som spärn=sparven).


Synligt bevis på den äckliga oljan. Halva bilen nerstänkt efter det att jag lastat in två tunga kvartsfat i bilen och sen åkt dryga 4 mil på en gropig grusväg, rena tvättbrädan. Ett litet litet jä*** hål högst upp på fatet, ungefär lika stort som spetsen på en penna, och resultatet blev alltså minst fyra timmars bilvård någon dag. Tungt och skitigt, det är en föråkares vardag!
Trött är jag också... go natt på er ;)

ps. Kontoret... jag behöver en ny varmfodrad jacka. Min är numera olje-svart :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar