fredag 4 september 2009

2 ELLER 60 MIL

Östersund - Bromma 55 minuter.... Bromma - Sthlm Central 58 minuter.... Sthlm Central - Norrtälje 1 tim 35 min. Ja vad ska man säga? Dryga milen tar längre tid än sextio.
Jag har i alla fall lärt mig en sak, och det är att jag ska välja tidigare avgång nästa gång, om man nu vill komma hem till sin familj i tid en fredagskväll. Kom hem 19.30, fan...

Köer och korteger i stan, ösregn och trafik-kaos hem och värsta turbulensen "där uppe". Vilket kaos!! Snacka om grymma skillnader med den gångna veckan och 115 mil på nästan öde vägar i underbar miljö med nästan enbart djur som sällskap. Jämtland är underskattat ;)

Satt i ett par timmar i telefonen på eftermiddagen och bokade nästkommande veckas kund-besök och på ca 25 samtal så skulle ca 20 jaga älg. Ja just det, det är dags att dra ut i skogen och "panga på" nu. Inte undra på att man blir lite nervös med tanke på att jag säkert har sett över hundra jakt-torn under veckan uppe i skogarna. Man får INTE köra fel, INTE gå ur bilen för kiss-paus, och absolut INTE peka finger åt någon som står utefter vägen.

LISTAN
Veckans Lyft: 2,9 ton
Veckans Körsträcka: 115 mil
Veckans Citat: "Vad gör du av skiten? Gräver ner den...." följt av ett hästgnägg.
Veckans Fundering: "STANNA INTE"
(när bensinlampan lyste febrilt mitt ute på en grusväg i bushen. Har ni upplevt det så vet ni)
Veckans Låt: I Hung My Head - Johnny Cash.... GÅSHUD!
(Kände mig lite som en cowboy i veckan, "på" min Transporter ;)

3 kommentarer:

  1. På med juiceblandarna på taket och häng på tutan så du syns och hörs :P

    SvaraRadera
  2. Va kan man blanda juice i bilen? ;/

    SvaraRadera
  3. Jajamensan... med hojt ( inte att rekommendera i de bilarna som har alkolås för då behövs mer än en Black & Decker för att kunna starta ) ..hehehehe

    SvaraRadera