onsdag 23 september 2009

SKA MAN ÖPPNA EGET



Snacka om långnäsa man fick idag då, jag som var så nöjd efter gårdagens bilreparationer. På väg mot Sthlm så börjar den här lilla skitlampan lysa "avgassystemsfel" och sen när jag parkerar så lyser allting på taket trots nyckel ur och låsta dörrar. Det blev en spark på bildäcket (typ två ggr) och sen upp på kontoret en stund, och sedan ett återbesök på verkstaden. Tyvärr sa man då, du måste kontakta den som gjort det hela, det kan bli väldigt dyrt annars....

RING RING....

- Ja hallå, det är Ove (alla bilars skräck/överman)
- Alltså, min bil blablabla, lampor... blablabla.... dumma.... blablabla.... massa pengar
- Vänta två minuter jag ringer en verkstad
RING RING
- Tjena Ove här. Klart, lämna bilen i Sollentuna på fredag morgon
- Men.... blablabla.... jobbet.... blablabla.....
- Ja men gör det själv, ett relä eller säkringar, typ inne under handskfacket
- Ehhh... blablabla.... tumme mitt i handen.... blablabla.... el-allergiker ;)

Men efter en timmes meckande på min bakgård så fick jag till slut "skiten" att slockna, stolt som en tupp. Och givetvis tack vare Oves goda råd (som alltid). Men jag har ONDA aningar om att detta inte är slutet på historien, och fortsättning lär följa. Jag är nog stolt föråkare av en tjurig VW som längtar hem till Tyskland eller nåt, man kanske skulle slänga in en apfelschtrudel i hytten så det blir lite mer som hemma för lilla bilen.


(Solbrillorna av och fram med verktygen)


(Skruva, slita, dra lite och jucka jucka... loss)


(Ormboet som fick besök av el-smurfen)

ps. Nu börjar ni säkert undra vem som meckar helikoptrar i Norrtälje, gör små blinkande bomb-attrapper och passerar Arninge på väg till jobbet... och som "råkade" vara i söderförorterna just idag av alla dagar. Men näääääää, det var inte jag!!

3 kommentarer:

  1. Du skall inte klaga. Min har lyst 2 ggr och Slawek är uppe i 4 eller 5 ggr nu. Liten givare under motorhuven som tar 5 min att byta ;)
    Mina extraljus lyser ibland när som helst till mina medtrafikanters glädje. De brukar blinka glatt till mig :P

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker att jag kan vara till hjälp ibland. Hettin jag tror att du var "Anonym" här.
    Till er övriga kan jag bara säga att ring till Limpam om du får problem..//Ove

    SvaraRadera