lördag 26 september 2009

SORRY


Ledsen att jag inte har skrivit något på ett par dagar men jag har liksom inte varit "on the road". Men nästa vecka vecka bär det av igen, Vemdalen, Tännäs, Funäsdalen och hela fjällvärlden. Snöfritt fortfarande men alla jag pratar med varnar om att det är på gång, och i tisdags så skrapade dom bilrutorna. Så snart kommer det mera färska bilder, håll koll.

Jag tänkte dra en fredags-fräckis nu, men det fick bli den här lite små-sköna historien som ramlade in på min mail idag. Lite med tanke på Härjedalen, Orsa-Finnmark, tio mil mellan husen och sankmark precis intill dikeskanten. Och kanske kanske med en viss banjo-melodi klingandes i det undermedvetna... TREVLIG HELG ALLA!!!

Jim och Edna var båda patienter på ett mentalsjukhus. En dag när dom gick förbi sjukhusets pool, så hoppade plötsligt Jim i på den djupaste delen. Han sjönk ner till botten och blev liggande. Edna hoppade i direkt för att rädda honom och drog upp honom.

När chefsläkaren fick höra om Ednas heroiska insats, beordrade hon omdelbart att Edna skulle skrivas ut från sjukhuset. Hon gick till Edna och sa:
-Edna, jag har både goda nyheter och dåliga nyheter. Dom goda är att du blir utskriven, eftersom du var kapabel att rationellt reagera i ett akut krisläge genom att hoppa i och rädda livet på en annan patient. Därför konstaterar jag att du har ett friskt tänkande.
Dom dåliga nyheterna är att Jim, patienten du räddade, hängde sig själv i badrummet i sitt badrocks-skärp precis efter det att du räddade honom. Jag är ledsen, men han är död......

-VA? Han hängde sig inte själv, jag hängde ju upp honom för att torka! När får jag åka hem???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar